ZAPRASZAM !

Czy jesteśmy społeczeństwem obywatelskim? Jak się o tym przekonać? Czy zależy mi na tym aby było lepiej i ładniej? Czy jeszcze mam jakąś inicjatywę? Czy lepiej siedzieć cicho? a może tylko narzekać i mieć na wszystko swój pogląd, ale sie za mocno nie wychylać ? a może zacząć od swojego bloga? w takim razie ZAPRASZAM !!!

**************************************************************************************************

piątek, 3 sierpnia 2018

Pleszew - Rynek - 1 Sierpnia - godz. 17.00...

Nie bywam zbyt często na uroczystościach z tzw. okazji. Powód zawsze ten sam. - na czele te same twarze z minionej epoki albo z minionych 25 lat „wolności”. I własnie to zaburzyło mi patriotyczny akcent wydarzenia jakim było ostatnio uczczenie rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego w moim mieście.

Pleszewski Rynek, 1 sierpnia godzina W.

W pięknym szyku odpalone race, młodzież przygotowana okolicznościowo 
wraz z grupą rekonstrukcyjną. Wspólnie odśpiewany hymn.

Potem przemówienie przedstawiciela władz. Było w nim również wspomnienie Powstania Wielkopolskiego. Super. W końcu to prawie „nasze” wydarzenie. Ale skąd nawiązanie do powstania styczniowego? Ach ten stres. Tylko skąd i dlaczego?

Były delegacje a kwiatami. Platforma Obywatelska i PiS. 
A dlaczego nie PO i Prawo i Sprawiedliwość. Albo pełne nazwy albo skróty. 
Wywołało to oburzenie pewnej starszej Pani stojącej obok mnie, która zareagowała: jak tak można?
Domyślam się, że prowadzący nie przywykł do wypowiadania pełnej nazwy, no bo cóż, skoro „dobra zmiana” odbija się czkawką w jego otoczeniu pewnie bardzo często.

Była też delegacja „jakiegoś czegoś nowego”, pewnie politycznego tworu na potrzeby wyborów samorządowych, ale... znowu twarze te same, o czym, aha, już mówiłem na wstępie.

Była i fotka na zakończenie. Nie ustawiłem się z wszystkimi. W końcu uznałem, że nie jestem zbyt fotogeniczny.
***************************************************
a tutaj sympatyczna fotka z ubiegłego roku znaleziona na stronie Gazety Pleszewskiej...


i dwa linki do tego wydarzenia - ubiegłoroczny i tegoroczny...





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz